nu kan jag berätta lite vad som händer...

Sebastian och Simon har fått upp kontakten med deras pappa.. känns så där för mig men får lita på alla papper jag får varje vecka.. Och det var länge sedan jag såg Sebastian så här lugn, glad och harmonisk som han nu är.. Han har varit väldigt arg på mig det sista, han vill ju också träffa sin pappa som alla andra barn gör jag har då förklarat för honom att det fungerar ju inte så, vi måste ta det väldigt sakta också för att Simon ska få en chans att lära känna sin pappa..
Meni lördags så åkte dom på bio med Jim och hans tjej, jag mådde ju så där när jag såg de åka iväg i bilen men jag har ingen rätt att hålla de ifrån sin pappa och ännu mindre när de själva vill träffa honom..
Men jag fick min belöning när de kom hem.. Det var länge sedan som jag fick en såååååå lång och varm kram av Sebbe och han tackade mig att han fick åka med och det fick mitt mamma hjärta till att smälta..

Sedan har jag tänkt på en annan sak: Planeringen är att Jim ska vara med på skolavslutningen, kom då på mig själv med hur egoistisk man kan tänka ibland.. Tänk att stå där på skolgården med Jim (alla föräldrar vet ju vem han är) vad jag kommer att skämmas.. men så pratade jag men en person igår och hon frågade varför jag skulle göra det, då kom jag inte på varför jag egentligen skulle skämmas det som hänt är inte mitt fel och Jim har ju tagit sitt straff.. Barnen vill ju ha honom där.. så då spelar det väl ingen roll vad andra tycker...

Nu ska jag ta mig in i duschen ska snart åka iväg till jobbet....

ha det så bra POK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0