skuldkänslor "allan"

klockan 24:05 igår när jag hade lagt mig i sängen för att sova så hör jag något i hallen, tänkte fasen inget spöke nu orkar inte ligga på spänn i natt..
Efter ett tag så hör jag något som gnydde i hallen med, så jag fick resa mig i från sängen ändå för att gå ut och kolla..
Där ligger min lille Simon, han har bäddat ett taäcke som han ligger på några skor som huvudkudde och ett till täcke över sig..

Det var så igår kväll, att vad jag än sa till Simon igår kväll så gick det in men rakt ut med en gång, så han fick så snällt gå till hallen å sätta sig där, själva grejen var ju att detta var kanske vid 21:15 efter det så har legat där...
Han låg ju riktigt gott så det var ju inte så farligt, men mitt samvete mår inte bra....

Jag lyfte i alla fall upp Simon och bar han till min säng, han fick sova brevid mig.. Och alla mina vänner vet att jag verkligen är helt emot det, mina barn ska ligga i sina sängar... enda gången de kan få ligga i min säng är om de skulle vara sjuka och jag vill ha koll på nåt av barnen, men annars så har de egna sängar och de ska användas...

Men han fick i alla fall sova där, klockan 02:00 vaknade jag av att Simon plocka ihop sina saker och sa till mig "mamma här kan jag inte ligga, jag har väl en egen sängen eller?"
Så då gick han tillbaka till sin säng... och mina minsta sover gott ännu, Sebbe är på väg till skolan  och jag ska vika tvätt....

Helgen innebär jobb, och ikväll är det fredagsmys...

POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0