och vad gör man

kan någon vänlig själ säga det!!!

Vad gör man när man står brevid någon som betyder så enormt mycket för mig, som mår dåligt och rent ut sagt känns som denne människa ger upp ibland vad kan man mer göra än att finnas där, vill ju så mycket mer vill bara att allt ont försvinner för de människor som verkligen betyder något för mig..

Hur stark en människa utåtsett visar sig vara så finns det svaga punkter för alla, tro mig är själv sån som kan visa mig jättestark för alla men i min ensamhet så kommer mina tårar, tankar ja allt. så jag vet lite i alla fall hur andra likasinade tänker och känner..

Sedan finns det sådana människor som vet exakt vilka punkter man kan trycka så att en människa mår dåligt och gör det om och om igen det kallar inte jag en vän...

En vän ska finnas där oavsett vad som händer eller när det händer... Men det kanske bara är min åsikt...

när jag mår jag dåligt så vill jag veta att det alltid finns någon jag kan ringa oavsett tid...

Och hoppas alla mina vänner vet att samma gäller från min sida, vill hellre att ni ringer än att jag får reda på dagen efter att ni mått så dåligt så ni ej kunnat sova..

under förra året så var det många turer med olika vänner men börjar detta året med att bryta dessa kontakter ..
Vill känna att mina vänner inte har olika avsikter med vår vänskap och tänker inte bli utnyttjad igen av en "vän"..

Har nu 4 riktigt nära vänner och vi finns alltid för varandra... är så glad för att jag har er ni betyder mest...

Måste bara komma på nåt annat sätt att finnas för min vän... Du vet vem du är och du och din familj betyder oerhört mycket för mig och min familj ..Finns här och det hoppas jag du förstår... det finns vänner och det finns "vänner".. och en människa klarar sig utan en "vän" hellre står jag utan någon än blir utnyttjad osv..

Nu ska jag snart sova så god natt...

POK

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det var klokt skrivet.Jag håller med dig.hellre få nära vänner än många bekanta.

Och jag har också rensat bland bekantskapskretsen, vissa tar så mycket energi.

/jossan

2010-01-05 @ 00:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0