Sikken kväll det blev igår..

Hade nästan en hel dag med Sandra igår, var länge sedan vi hade det, tycker om när man kan ha ensam tid med någon av sina vänner också, visst är det skitskoj när man kan träffas alla men också gott när man kan träffas två och två också..

I alla fall så kom Sandra hit en sväng Igår eftermiddag och hon skulle åka ut till Maya, tänkte då att vi kan ju ta en sväng också å ta med jultidningarna så de får kika med, yes det gjorde vi, var där en stund och sedan åkte vi vidare hem..

Min granne satt ute när vi kom hem så jag gick över och prata med henne en stund, barnen ville gå in för att göra iordning för myset vi skulle ha framför tv:n, och det gjorde dom och efter en stund så kom Sebbe ut och tjötar och strax därefter så kommer Simon också och smäller igen dörren och ja nycklarna ligger ju inne i hallen och dörren är låst, helt underbart.. det är andra gången sedan vi flytta hit i april som vi låste oss ute..

Fick låna grannens telefon så jag kunde ringa min hyresvärd, men inget svar varken hemma hos dom eller deras mobiler.

Då blev det dags att på nåt sätt försöka ta sig in ändå, tänkte det att barnens fönster kanske kunde gå att få upp för häromdagen så var deras fönster öppet och när dom stängde fönstret så hakade dom inte på hakarna så tänkte jag kunde få kommit in där, men inte klart dom hade hakat på det kvällen innan, alltså vi försökte överallt, till slut så fick Grannen och hennes man komma och försöka hjälpa mig, men det enda som vi kunde komma på var att slå in fönstret till förrådet och sedan släppa in ett barn där som kunde gå vidare och öppna dörren, Men grannens man tyckte det var ganska onödigt och att vi får göra det som sista utväg och han gick runt huset och försökte med allt, till slut så hämtade han en massa verktyg och vips så fick han upp ytterdörren, så det blir till att byta lås på den idag eftersom det var såpass lätt som det ändå var, inte för det för jag har ju en till dörr stängd innanför ytterdörren också vanligtvis..

Men undertiden som vi har försökt å ta oss in i huset så hade Simon försvunnit och jag hade inte ens märkt det förrän vi fick upp dörren och där mitt upp i allt såkommer River hem också, Sebastian fick ta sin cykel och försöka leta upp Simon så vi delade på oss och jag var ju tvungen att ha River i släptåg också, när jag frågade honom om han kunde stanna hemma så länge i fall Simon skulle komma tillbaka så började han gallskrika , så honom fick jag ju också ta med mig... Jag fick ta mig neråt Plantskolan och kolla om han hade hunnit dit, näpp hittade ingen Simon där, Sebastian hade cyklat mot tempo men han hittade honom inte där heller..
Tror vi var överallt så om det är någon som säger till er att det var en dåre som sprang runt på stale igår kväll och ropade,skrek och grinade hysteriskt igår så var det bara jag....

Till slut i alla fall precis när jag tänkte ringa runt för att höra om mina vänner kunde hjälpa mig att leta så kommer Sebbe skrikande på sin cykel mamma mamma jag har hittat honom, han hade skämts så mycket så han hade satt sig i skogen borta vid gamlahede men när det började bli mörkt så hade han tagit sig upp till lekplatsen vid gamlahede och legat där sa Sebbe vi försökte med allt för att han skulle gå med oss hem men han vägrade, så jag fick bära en helt helt hysteriskt gråtande unge på armen hem, och vi kunde äntligen ta oss innanför dörrarna och bara slappna av...

Idag blir det att byta lås och sedan kopiera massa nycklar så vi har har i fall vi låser oss ute igen( för vi gör det ju alltid när Patrik är i Norge).. Sedan fortsätta röja i förrådet..

Ha en underbar dag alla mina vänner... POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0