nu vill jag ha svar från alla vänner..

vet att jag samlar på mig och till slut exploderar det och att det är fel men det är så jag är och ni får ta det, istället för att skicka sms till alla eller ringa alla väljer jag att skriva här för det blir så mycket dyrare med sms än att skriva det här eftersom dom flesta inte har comviq så då får ni kalla mig feg eller vad ni nu vill kalla mig, men orkar inte längre gått och samlat på mig hur länge som helst nu orkar inte mer, och skriver inte detta för att bli ovän med någon utan ser det i stället som att rensa luften och det är upp till alla andra om de då vill vara ovän med mig... det är inte mitt syfte i alla fall..


Jag har alltid varit den som tycker om att ställa till med något om det så är en fest eller sexparty eller grillkväll och tycker det är jätteroligt men det har sitt pris också så fort någon blir irriterad så går det ut över mig och kan bara inte förstå varför..
om jag hälsar på någon så gör jag kanske det för min egen skull någon gång och ska inte behöva ringa runt till alla andra å fråga om dom ska med, då skulle jag aldrig kunna hälsa på någon ( och vet själv med mig att jag är väldigt dålig på att hälsa på folk, men fråga er själva också hur ofta hälsar ni på mig)
Det är inte heller så ofta, visst jag trivs jag med att få stunder för mig själv men någon gång hade kanske varit roligt...

Jag har också alltid varit den som oftast dom flesta kommit med sina problem och har inget ont av det snarare tvärtom men vem fanns för mig där när jag behöver det, igår hade jag sådan ångest och panik och bara gallskrek grina och mådde totalt skit, vet att jag blir starkare av att klara mig igenom det, men någon gång vill jag också vara den lilla människan som behöver bli tröstad av någon och det är så skönt att kunna bli det.. Visst nu kom en vän till mig och fick mig att tänka på annat och det var riktigt skönt...

Man har olika relationer till alla sina vänner så är det bara och det får man ta även jag..

Catrin: är den vän jag haft längst och har gått igenom mycket med sorgligt som roligt..  har kommit ifrån varandra ibland men hittar alltid tillbaka, det är stark vänskap det.

Sandra: Har känt henne nu i 9 år och hon bodde hos mig i några år och hon var med i det mesta gällande Jim också och vi har en kontakt som jag inte kan förklara pga av det tror jag.

Malin: är den som har lättast att komma och har då blivit den som har fått tagit väldigt mycket och jag lika så med henne.

Maya: vad ska jag säga en ny gammal vän och vi har fått mer gemensamt sedan hon också fick barn
och önskar de blir ännu djupare vänskap 

Veronica: har fått varit mitt stöd med allt med River eftersom hon också nästan tillhör den familjen och har varit gått med någon som förstår hur det är där.

Cissi:  en vän som jag nu känt i snart fem år fast dom första fyra åren var mest över telefon och hjälpte mig bearbeta en hel del..

Och alla mina vänner betyder oerhört mycket för mig så misstolka inte det nu vet inte vad jag hade gjort utan nån av er.. ..

men sedan är det också svårt när vi är såpass många å kunna samlas alla på en gång eftersom vi har privata liv också eftersom vi flesta har barn också så passar det inte alltid heller och det är också en sak som vi alla måste respektera..

Hoppas nu ingen tar detta på fel sätt men jag orkar inte hålla det längre..

Älskar er ha en bra kväll... POK

 


Kommentarer
Postat av: cissi

mitt svar vet du. tycker dt e bra att du säger ifrån och vi vet jú att du har dt tufft just nu å då får man ta extra hänsyn. puss gumman

2009-09-02 @ 20:37:06
Postat av: maya

Älskade vän...



vad glad jag blir när du skriver...att du får ur dig detta. Vi alla har olika relationer till varandra och har varandra på olika sätt, vi har familjer och ibland är det inte lätt att få ihop det. Vi måste repektera varandra och ta hänsyn...det är vänskap. Jag är otoligt glad över att ha dig som vän och jag hoppas att våran vänskap blir djupare.



massa kramar



2009-09-03 @ 12:11:00
Postat av: veronica

tänker inte skriva en roman här! men du vet att vi älskar er! du vet vart jag finns om du behöver mig! kramar!!!



Ni får komma ner på lite fika snart! ska bara försöka klara mig igenom lite prov ;-) tänkte komma upp nästa vecka o plugga lite ;-)



kraam

2009-09-03 @ 18:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0