fullt upp idag

Imorse så lämnade jag Sebastian i skolan, River på dagis och det var inte det lättaste han tycker inte om att bli lämnad i vanliga fall och idag skulle inte Simon med och då var det ju ännu värre...
Simon hade fått en tid på sjukhuset idag kl 9.00 och jag fick samma tid, så min mamma följde med Simon och det gick jättebra idag hade han perfekt syn och höll inte på och jävlas utan gjorde det han skulle, men det var nog bara för att jag inte var med...

Sedan åkte vi hem till mamma och pappa lite och tittade på vad kattungarna hade växt, dom är så otroligt söta...
i söndags när dom hade kommit så åkte vi dit och titta och Simon försökte verkligen att förhandla med mig om att vi skulle ha en, mitt svar till Simon var då
-du vet Simon att River är allergisk och vi kan inte ha någon katt då..
- men mamma river är ju så söt och gullig och snäll tror du inte att någon skulle vilja ha honom då så kan vi ju ha en katt..
JA JA vad ska jag säga.....


sedan åkte vi upp till Cissi och umgicks med dom, och när det var dags att åka hem så mutade Cissi mig, om ni stannar en liten stund så kan jag göra pannkakor till alla barnen, vill inte vara ensam... och sagt och gjort det gjorde vi och det var också gott att slippa göra middag idag..
sedan vi sex så tog vi oss en tur och skulle fixa en sak, så nu har vi precis kommit hem, barnen har lagt sig men det är bara River som har somnat...


Fick ett underbart erbjudande häromdagen..
En vän sa till mig att eftersom River ska till sin pappa till helgen så kan jag ta honom från torsdag kväll och hans pappa kan  hämta här på fredag eftermiddag...(både jag och River behöver detta, han är runt mig i stort sett från det han vaknar och tills han somnar, och jag blir bara tröttare och tröttare för varje dag som går, och överlämningarna dom helgerna han ska till sin pappa är rent förjävliga sist tog det 40 minuter att lämna honom och vet inte hur länge jag grät efter...)

och på lördag efter jag har jobbat ska jag lämna Sebastian och Simon till samma vän å då ska dom sova där... även om jag jobbar denna helgen så känns det väldigt gott att få lite tid för mig själv, är verkligen aldrig barnledig ens en halvtimme om jag inte jobbar...

och jag anser att både för barn och föräldrar så behöver man komma ifrån varandra nån gång, men men har ju inte lust att lämna dom när jag bara är ledig varannan helg då vill man ju vara med dom men det kanske har gått till överdrift...
men jag är en sådan människa som helst inte vill be om hjälp om det verkligen inte är kris, men nu så har nog Cissi märkt att jag kanske behöver dessa timmar för att tanka upp mig igen och jag är väldigt tacksam.. nu ska jag se på greys Anathomy 

Kommentarer
Postat av: cissi

dt behöver du verkligen och jag tar gärna river varje tors före roberts helg,inga problem.. Du behöver dt,han behöver dt och robert behöver fatta att han skulle egentligen göra dt.. skämmes på han säger jag bara!! Men men karlar säger jag bara.

Puss å kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0