funderar!!

på att starta en kontaktförmedling?
vad säger ni om det, känns lite som så fort jag ska göra nåt även om jag har blivit tillfrågad av någon annan så ska jag fråga alla andra om dom ska med, det är väl inte jag som äger ställena jag åker till tror att alla är välkomna där, så här har det alltid varit ända sedan högstadiet, var det någon som blev sur på några så vem är det de alltid "gav sig på" om inte mig, kanske för att jag är så tacksam och göra det med, jag är den som mår dåligt när andra mår dåligt, tänker, tänker, och mår ännu sämre, tänker ännu mer och sedan blir helt förstörd för att det är "jag" som har gjort så de mår dåligt...
Patrik sa till mig en dag att jag måste verkligen börja tänka på mig själv, för jag gräver ner mig i andras problem och bekymmer, han sa har inte du fullt upp med ditt eget..
måste ju finnas en anledning till att jag är så fruktansvärt slutkörd jämt.. jag känner själv att jag är inte den där roliga och sociala mamman, vännen, dottern, systern längre känner mig totalt slutkörd..
Slåss med mig själv inombords hela tiden JAG har ändrat mig och antagligen är detta mitt riktiga jag som inte kom fram under tiden jag var tillsammans med Jim då var jag den tacksamma tjejen som alla kunde trampa på och utnyttja tackvare att han hade gjort mig till den tjejen, nu är det 6,5 år sedan jag blev fri från den tjejen som levde mitt liv men ändå kämpar hon inom mig och jag orkar inte längre... måste få bli mig själv igen, den dottern som mina föräldrar en gång hade, den vännen som mina vänner lärde känna, den systern som mina syskon alltid hade och såg upp till, sambon som patrik förkännar och älskar inte hon som är trött hela tiden och framförallt den mamman som jag var och faktiskt saknar själv, jag var en rolig mamma som hittade på saker med mina barn ofta, lekte och byggde kojor och vi hade disco antingen fredag eller lördag, och mina barn var överlyckliga.. vill vara allt detta igen..

Och jag vet om jag släpper ut mitt sanna jag igen så är det inte så farligt för de människor som inte kan ta mig för den jag är, är inga människor jag egentligen kan fortsätta umgås med för jag måste få lov att leva mitt liv som jag vill, De som stannar är de som verkligen bryr sig om mig och min familj och det är det som är det viktigaste...

Så take it or leave it....  För här kommer er verkliga Dotter, mamma, sambo och vän...

Patriks ord har satt sig hos mig jag behöver ingen som jag känner inte uppskattar mig..

POK

Kommentarer
Postat av: Catrin

JAG ÄLSKAR DIG GUMMAN finns ALLTID här för dig... Åh du måste sluta med det här o tänka på alla andra framför dig själv ja vet det e svårt har samma problem men har blivit starkare o börjar tänka mer på mig o min familj... Det e det du måste me vi finns ändå kvar hos dig för vi förstår dem som inte gör det e inga vänner... Man behöver inte alltid finnas där för vänner men för sin familj så e det viktigat att finnas där speciellt för dina barn... Vi dina vänner kommer alltid finnas vid din sida för vi vet att du inte glömmer bort oss för att du engagerar dig mer i dig själv eller familj & vi vet va vi betyder o att du älskar oss för dem vi e =).. Du MÅSTE ta hand om dig mer LOVA?? Älskar dig gums glöm aldrig det

2009-07-21 @ 09:58:26
URL: http://giftochmamma.blogg.se/
Postat av: metalbaby

Älskade gumma och älskade vän.

Jag har sagt til dig länge att du måste tänka på dig själv. Om du själv mår bra och har energi så gör människor runt om dig oxå det. Du är en underbar vän och en underbar mamma. Jag har alltid beundrat dig och har alltid sagt att jag hoppas jag blir en lika bra mamma som angeliqa. Vi kommer alltid finns här OAVSETT. Älskar dig min älskade vän och tackar dig för att du finns i mitt liv



Kram maya

2009-07-21 @ 11:16:19
URL: http://metalbaby.blogg.se/
Postat av: Sandra

De bästa du har skrivit på länge och att tänka på dig själv och inte på alla andra hela tiden är något som du borde ha gjort förlänge sen.. Kram

2009-07-21 @ 15:15:32
URL: http://goranvshalge.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vi som känner dej väl, vi vet att du har mycke du bär på och behöver få ur dej!

Du har alltid ställt upp och vart en trogen vän Angeliqa och det värdesätter jag och många fler mycket högt!!

Du är en sann vän som alltid finns där för andra!

Men de e dags att du finnas där för dej själv!!

Jag e dej evigt tacksam för alla gånger du ställt upp, hjälpt, stöttat, funnits där och gett mej goda råd som lett till att jag mått bättre!!

Vi som känner dej som den du "ÄR" vi kommer alltid finnas vid din sida oavsett!!!

Och som jag sa till dej igår: mår DU bra så mår jag/vi oxå bra!!

Och din familj Angeliqa, som betyder mest av allt för dej, dom sviker inte..!! Dom älskar dej för den du e, så som vi!

Vi vet alla att du e den mest kärleksfulla och omtänksammaste dotter, mamma, syster, sambo och vän!!

För mej betyder du väldigt mycke gumman!

Tänk på dej själv i första hand!!

Älskar dej!!

Puss puss..

2009-07-21 @ 15:42:14
Postat av: cissi

welcome back gumman!!!

2009-07-21 @ 18:07:43
Postat av: Veronica & Jesper

Var den du är! och var stolt över dig sj! för det är vi!!! Vi älskar dig !!

2009-07-22 @ 14:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0